Assembly of Landscape Architecture students Malaysia 7 021215-051215 PART 2

Assalamualaikum!

Haa post yang lepas aku ada cerita serba sedikit apa itu ALAM.. Tu baru intro.. Belum lagi masuk cerita first day.. haha

For the first day began at night.. Masa kitorang sampai tengahari tu diorang bagi makanan and suruh rehat. Malam datang ke dewan (lupa dah nama dewan tu) Tapi dewan tu lah tempat kitorang buat aktiviti.. Not all activities.. But most of it.. Malam tu aktiviti mencari group (aktiviti biasa kalau join sesuatu program tu). Kat name tag memasing akan ada a piece of paper.. Ada warna pink, ada merah, ada putih. Aku dapat warna bright pink. Kebetulan kawan aku pun warna pink tapi aku tak rasa dia satu group dengan aku sebab masa daftar aku nampak senarai nama tu.. dalam group aku, aku sorang je dari UIA.. Tapi disebabkan MC kate ikut warna kertas, aku pun masuk je la group dengan kawan aku ni.. As expected, tak matching! Yang membezakan kertas aku dengan kertas diorang adalah kertas aku digunting kecil2.. diorang pulak besar2.. Then ada sorang ni intrupt. Dia tanya " sapa kertas dia kecik?" aku dengan naifnya angkat tangan (macam budak sekolah rendah tuww) die suruh ikut dia.. So geng2 kertas pink pekat kecik pun ikut dia and kitorang susun kertas tu macam puzzle.. As aku dah tahu nama group kitorang, aku pun selesai kan lah nama tu.. Tapi kitorang invalid sebab tak cukup complete (benda ni compete. siapa dapat selesai kan nama group dulu) Bila lama, still tak complete so kitorang syak group kitorang ni ada yang tak datang dari awal.. so tak leh nak buat apa dah..Nama2 group dinama kan mengikut kampung2 yang ada sekitar UCAM ni.. Nama kumpulan aku KAMPUNG SOLOK LIMAU lawak okay lawak.. haha tapi ada je nama kampung yang lagi lawak (tak ingat nama apa), So kesemuanya ada lebih kurang 14 kumpulan.. banyak jugak sebenarnya group tapi dalam satu group tak ramai.. dalam 8-12 orang.. group aku paling hambar rasanya.. ada 8 orang. 5 lelaki 3 perempuan.. tapi keesokan harinya perempuan dah jadi 4 orang sebab die sesat.. haha pun bolehh
.
Dah bentuk kumpulan, kena ada ketua.. budak yang tubuhkan group tu kitorang lantik dia jadi ketua kampung since dia macam sempoi je kan plus die budak UCAM jugak. Then kitorang kena cari mentor kitorang.. mentor ni untuk senang kan kerja lah.. kalau ada pape hal ke kan.. tapi bukan lah tujuannya untuk mengajar.. just membantu.. masa semua mentor kat depan, aku nak mentor hensemm.. malangnya dapat yang tak hensem (haha jahatnyaa aku) Dah dapat mentor, so next aktiviti adalah reka bendera, banner dan sorakan.. reka bendera dan banner aku okay lagi tau.. sorakan tu yang aku tak minat.. kalau dapat groupmate yang kreatif tak ape lah. tapi ni yang jenis ikut je.. aku pun jenis ikut je.. habis, siapa yang nak keluarkan idea? haha ketua kampung jugak yang keluar kan idea.. pape hal semua tolak ke dia.. haha redha je laa.. BTW ketua kampung aku nama Helmi tapi masa kenalkan diri dia kenalkan nama dia Usop. Mati2 aku ingat nama dia Usop tau.. Aku betul2 panggil dia Usop tau sepanjang program ni.. Aku ingat nickname ke ape.. nak dekat balik baru aku tahu nama dia Helmi.. DIA KATA NAMA DIA USOP SEBAB TEMA KAMPUNG.. KAH! Aku tertipuu.. haha tapi most of the time aku panggil dia ketua kampung je.

 
This is our flagg -_- Sooo literally translated.. haha kau bagi limau kan? haa aku letak limau.. Banner pulak kitorang tulis 'Aduhh masamnyeee' and guess what? our cheers is like this "Serr Serr aduh masamnyeee"  hahaha sumpah kena bahan.. ketua kampung je la kena bahan.. Bila tiba giliran kitorang MC cakap 'hah! ni yang group masam tu kan?' haha masam ada dua maksud tauu.. masam dia tu masam tak mandi! haha kuangjo.. Dah la kitorang dapat hues of green.. so memang sesuai lah.. ingatkan warna ni je ad.. tengok group lain diorang ada macam2 warna lagi.. aku contribute warna LIMAU tu je and the shadow of the lime.. Act shadow tu warna hijau gelap aku warna tapii kena padam dengan warna lain"

Girl members from the group.. Cantik2 diorang ni.. Dari depan : Aku( UIA), Mia (UiTM Shah Alam), Iera (Kolej Komuniti Tanah Merah tak silap aku) Lagi sorang time ni belum appear. Wawa
*bukan Wawa Zainal* (UPM)


These are boy members from the group Dari kiri: Afiq (UCAM), Bedai (UiTM Shah Alam), Zul*bukan Zul Arifin* (UPM), Najib *bukan Najib Razak* (UCAM) kekurangan Helmi aka ketua kampung juga dari UCAM dan mentor juga dari UCAM. Nabil *bukan Nabil Raja Lawak*
Seriously aku selesa sangat dengan diorang baik perempuan mahupun lelaki.. Biasanya aku ni kalau dengan lelaki, aku diam sikit.. Dan aku akan segan2 kucing.. Nak tegur pun pikir 4 5 kali.. haha dengan diorang takk. aku tegur je ikut suka aku.. Sebab diorang layan je.. Even aku dari UIA, diorang layan aku tak macam UIA.. yela biasanya kalau orang jumpa budak UIA be like 'Eh, Uztazahh' atau 'kat UIA boleh buat benda ni tak? benda tu tak?' Tu yang buat aku rasa kurang selesa sebab nampak macam ada perbezaan disitu.. Tapi diorang tak. sempoi gilak.. haha kalau berbual mesti pasal landscape.. And satu aku perasan yang membuat kan aku ni 'UIA' adalah diorang tak sentuh aku.. Like Langsung.. Sebab diorang ni aku tengok kalau gurau dengan kawan perempuan main tepuk tampar bahu kaki semua.. Dengan aku walaupun bergurau, at least tak ada sentuh2 ni.. aku tak kisah.. memang aku suka macam tu.. sebab aku memang macam tu.. Kalau diorang layan aku macam kawan diorang maybe aku akan rasa awkwardd.. Kalau perempuan pun selesa.. Yang si mia ni kira senior lah walaupun sama umur, tapi dia dah 2nd year and iera ni bawah setahu dari aku.. Tapi kitorang buat macam biasa je aku kau.. cuma kadang2 dia panggil aku akak.. haha yang laki lak umur semua atas 22 woo.. paling tua 24 tahun tak silap aku.. Tapi still perangai macam aku jugak.. Cakap kau aku gak.. Umur mentor je aku tak tahu bape sebab die je aku tak tanya.. yang lain aku tanya.. ahaha sebab dengan die aku tak selesa. see? macam tu lah diri aku kalau aku tak selesa dengan laki.. aku tak akan tanya soal peribadi.. (umur tu kira peribadi jugak hakhak)

Okay back to the topic. Bila masa nak prepare dah habis, setiap kampung akan mempersembahkan cheers diorang kau pentas.. haha aku tak ad lah malu sangat sebab semua orang kena buat kan.. lagipun bukan aku yang pegang mic.. haha



Lepas semua group present, maka boleh dah balik..
Aku lupa something.. Act lepas diorang suruh makan tu kitorang kena pergi dewan canselor sebab ad majlis pembukaan.. Interesting lah persembahan diorang.. Siap nyanyi lagu UCAM lagi.. haha



bekap dancers hensem lake. hahah ;D
sebelum perasmian


0 person read and comment: