Assembly of Landscape Architecture students Malaysia 7 021215-051215 PART 1



Assalamualaikum!

Post kali ni adalah pasal ALAM.. Alam stand for Assembly of Landscape Architecture students Malaysia. Ni kira gathering budak2 landscape dari Universiti lain.. Tahun 2015 adalah tahun ke-7 dah Alam diadakan.. Alam 1 mula2 dulu kat UIA sendiri dan Alam 6 pun kat UIA. Kali ni yang aku join kat UCAM (University Collage Agroscience Malaysia). Aku rasa this is the first time diorang join. Ada beberapa universiti yang join and aku assume hanya universiti ni je yang ada course LA kat U diorang. Tak banyak pun. Still aku rasa best sebab rare.. haha kalau tak ramai orang join means senanng nak kenal.. tak ad lah bila nak berbual nostalgia lama kawan cakap "weyh kau ingat tak amin yang ketua group merah tu? die dah kahwinn" and aku pun balas "yang mana satu? ada 50 orang dalam group merah" haha kan dah spoil(probably gathering budak archi mcm ni kot.. diorang kan ramaii)
.
Okay back to the topic. Masa aku pergi tu ada UIA, UCAM, UTM, UiTM Shah Alam, UPM, Kolej Koomuniti (ada dua kolej) tak ingat namaa. Tapi kat dalam poster Lim Kok Wing and Politeknik suppose to come.. Maybe ada masalah kot.. Setiap Alam ada tema dia tersendiri.. Alam 6 KEMBALI.. Alam 7 OH! KAMPUNGKU. Oh ya! Alam 8 nanti akan buat kat UTM.. Dekat ngan rumah.. Nak pergi tapi tengok budget lah.. haha Untuk Alam 7 ni fee dia sebenarnya RM160 untuk 4hari 3 malam (lama kann) Kitorang bayar RM100 each. Lagi RM60 department belanja.. and guess what? UiTM free je weyh diorang pergi.. Department/kuliah/kerajaan kot yang tanggung. So beruntung lah korang yang pergi Alam yang dari UiTM. Kalau UCAM diorang kena bayar RM10 kot tak silap..

Kitorang bertolak dalam kol 9 pagi naik bas UIA.. Ops lupa btw UCAM tu kat Melaka.  Kiranya kitorang boleh Jamak qasar lah kat situ. dalam sejam perjalanan, kitorang benti kat R&R seremban. MAsa tengah makan2 tu nampak ad sekumpulan remaja mcm kitorang jugak. Aku dapat rasa diorang ni peserta Alam jugak. Sekali YES! betul sebab ada salah seorang tu pakai baju batch diorang tulis Landscape Architecture.. Kitorang dah pandang2.. haha sebab diorang mcm swag hipster sikit kitorang macam longoi je.. hahaha masa nak naik bas tu intai2 lah bas ape je yang ada. sekali bas uitm ada.. ada sah2 la yang tadi tu budak uitm. Bila dah sampai, kitorang pun daftar. UCAM agak pedalaman lah jugak. Kecik je tempat die.. Dari asrama ke kelas dekat je.. Nampak macam kecik tapi besar gak sebenarnya sebab diorang ada banyak tempat praktikal kan. Macam ladang jagung lah, kolam ikan, ternakan lembu, macam2 lagi.

Masa kitorang sampai tu sampai sekali dengan budak UiTM. Orang kat situ semua ingat kitorang uitm since uitm datang dulu.. haha okay yang mengejutkan adalah baju diorang lengan pendekkk.. Aku moody gak ah. sebab aku tak bawak iner.. kalau ye pun lengan pendek, inform lah dulu.. ni tak tibe2 je.. kitorang dah hilang arah da.. last2 ape aku buat? aku pakai blouse kat dalam.. haha longoi gilaaa.. sebab baju2 aku semua labuh so kalau nak pakai and tug in dalam semua macam tak selesa..

pelik tau kelabu dengan biru.. kawan aku tu kebetulan dia ada baju putih

Selpiaq dulu sebelum aktiviti


antara sahabat UIA ku.. huhuu


0 person read and comment: